Plešné jezero

Plešné jezero se nachází pod vrcholem Plechého v nadmořské výšce 1.090 m, je ledovcového původu a patří mezi pět horských jezer na české straně Šumavy. Zhruba 200 m od hráze jezera se nachází unikátní Kamenné moře, tvořené mohutnými balvany pleckenštejnské žuly na rozloze 6 ha.

Pěšky (19 km): přímo od apartmánu k Infocentru a dále po zelené turistické značce k rozcestí Říjiště, kde je možné se občerstvit, dále po zelené přes Kamenné moře až na Plešné jezero. Nazpět po stejné trase až na rozcestí Rossbach, odkud stezka pokračuje po žluté značce podél Koňského a Jezerního potoka až do Nové Pece k apartmánu. Cestu lze zkrátit a dojet na placené parkoviště na Láz, délka trasy je pak 13 km.

Poměrně častým výchozím místem je také osada Jelení (Jelení Vrchy), ze které vede modrá a poté zelená, velice pohodlná, trasa (jediné výchozí místo, odkud se k jezeru dostanete s kočárky, vozíky, též cyklostezka č. 1029) až k Plešnému jezeru.
K jezeru se dá rovněž sestoupit z červené Šumavské magistrály a to ze směrů od Smrčiny nebo opačného, hřebenovkou od Třístoličníku.
Od jezera je možné také vystoupat náročnějším traverzem (1,5 km, žlutá) na Jezerní stěnu ke Stifterovu pomníku a dále (1 km) na Plechý (tato trasa není přístupná v zimě). Nově byla tato cesta národním parkem vyznačena jako "zážitková trasa", je opatřena několika informačními cedulemi a má symbol datla.

Na kole (31km): trasa je stejná jako varianta „pěšky“ až na rozcestí Rossbach. Odtud budete pokračovat po cyklotrase 1023 přes Jelení Vrchy až k rozcestí Hučina – potok. Dále po cyklotrase 1029 na Plešné jezero. Nazpět po stejné trase až k rozcestí U Stříšky, dále po cyklotrase 1028, přes Říjiště k rozcestí Klápa. Odtud pokračujte po žluté značce/cyklostezka 1033 (silnice 3. třídy) až do Nové Pece.